Komunikaty

Uwaga! Dofinansowanie usunięcia azbestu i wyrobów azbestowych na rok 2021 r.

INFORMACJA O USUWANIU AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST NA TERENIE GMINY PROSTKI

Termin składania wniosków do 8 czerwca 2021 roku w Urzędzie Gminy Prostki

Gmina Prostki informuje, że mieszkańcy mogą ubiegać się o dofinansowanie przedsięwzięcia pn. Demontaż, transport i unieszkodliwienie azbestu i wyrobów zawierających azbest na jej terenie w ramach „Programu Priorytetowego NFOŚiGW pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” realizowanego przez NFOŚiGW oraz WFOŚiGW w Olsztynie.

Realizacja przedsięwzięcia rozpocznie się po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku  o dofinansowanie przedsięwzięcia pn. Demontaż, transport i unieszkodliwienie azbestu  i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Prostki przez WFOŚiGW w Olsztynie.
 
Przedsięwzięcie dofinansowane będzie w ok. 75%. Przewidziane dofinansowanie, w formie dotacji do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia może sięgać maksymalnie 583,33 zł dla usunięcia 1,00 T azbestu.
Prace związane z tym związane planowane są do wykonania w 2022 roku. Termin składania wniosków dla mieszkańców Gminy o dofinansowanie upływa z dniem 8 czerwca 2021 roku. Wnioski złożone w roku 2019, które nie otrzymały dofinansowania pozostają aktualne i zostaną ponownie złożone, w celu realizacji.

Uwaga: Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z:

  • zakupem i montażem nowych pokryć dachowych,
  • demontażem lub wymianą elementów konstrukcyjnych dachu lub ściany,
  • demontażem elementów izolacyjnych dachów lub ściany (wełna mineralna, styropian itp. wraz z konstrukcjami wsporczymi izolacji),
  • wykonaniem dokumentacji technicznej dla nieruchomości, dla których konieczne jest naruszenie elementów konstrukcyjnych dachu,
  • kosztorysem przedsięwzięcia,
  • pozostałe koszty nie przewidziane w harmonogramie prac.

Wnioski przyjmowane są w Urzędzie Gminy Prostki
 
Dokumenty wymagane przy ubieganiu się o dofinansowanie:

  1. Wniosek o dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwianie azbestu  i wyrobów zawierających azbest.
  2. Aktualny wypis z rejestru gruntów i budynków oraz kopia mapy ewidencyjnej  z zaznaczeniem miejsca, z którego był lub będzie usuwany azbest.
  3. W przypadku:
    • nieruchomości będących przedmiotem współwłasności – zgoda wszystkich współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest, ewentualnie upoważnienie dla wnioskodawcy do występowania w imieniu wszystkich współwłaścicieli;
    • budynków/altan znajdujących się w rodzinnych ogrodach działkowych – potwierdzenie zarządu ogrodu działkowego, że wnioskodawcajest użytkownikiem działki i właścicielem położonego na niej budynku/altany oraz zgoda na realizację ww. zadania;
    • posiadania innego tytułu prawnego niż własność – do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości. Natomiast w przypadku nieruchomości,do której prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich współwłaścicieli na wykonanie zadania związanego z usuwaniem azbestu.
  4. Potwierdzenie przez Starostwo Powiatowe przyjęcia zgłoszenia na wykonanie robót budowlanych (w przypadku nieruchomości, które nie podlegają ww. zgłoszeniu należy złożyć stosowne oświadczenie).
  5. Oświadczenie związane z dobrowolnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” z siedzibą w Ełku
  6. Oświadczenie o odpowiedzialności karnej za przedłożenie fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów.
  7. W przypadku zdjęcia azbestu z nieruchomości, które wykorzystywane są do prowadzenia:
    1. działalności gospodarczej – należy wypełnić formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis poza rolnictwem.
    2. działalności rolniczej – należy wypełnić formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie. Wnioskodawca załącza również kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymał w roku,w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat.
  8. Jeżeli budynek gospodarczy nie jest wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej - należy wypełnić oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej oraz działalności w rolnictwie na danej nieruchomości.
  9. Informacja o wyrobach zawierających azbest.
  10. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 01 czerwca 2021
Dokument wytworzony przez: Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Rafał Wilczewski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 czerwca 2021 08:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariusz Demiańczuk
Ilość wyświetleń: 592
02 czerwca 2021 09:30 (Mariusz Demiańczuk) - Usunięcie załącznika [azbest.jpg] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 czerwca 2021 09:30 (Mariusz Demiańczuk) - Dodanie załącznika [azbest.jpg] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 czerwca 2021 09:04 (Mariusz Demiańczuk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)