Obwieszczenia

Zawiadomienie stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: „Rozbudowie drogi krajowej nr 65 na odcinku Nowa Wieś Ełcka- granica województwa od km 74+584,30 do km 89+810,23”

RI.6220.9.2019.3

OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania

Działając na podstawie art. 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018r. Poz. 2096 ze zm.),dalej Kpa, oraz art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz.U. z 2018r. poz. 2081 ze zm.), zwaną dalej ustawą ooś,

zawiadamiam strony postępowania

że w dniu 30.10.2019 r. wpłynął wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Olsztynie, z siedzibą:
10-083 Olsztyn, Al. Warszawska 89, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: „Rozbudowie drogi krajowej nr 65 na odcinku Nowa Wieś Ełcka- granica województwa od km 74+584,30 do km 89+810,23”.
Planowany do rozbudowy odcinek drogi krajowej nr 65 o łącznej długości 13,97 km przebiega przez teren gminy Ełk we wsiach: Nowa Wieś Ełcka, Zdunki, Bobry oraz gminy Prostki we wsiach: Bobry, Niedźwiedzkie, Prostki, Bogusze.
Przedsięwzięcie zostało zakwalifikowane do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r. poz. 1839).
W myśl art. 75 ust. 1 pkt 4 i ust. 4 ustawy ooś, w przypadku przedsięwzięcia wykraczającego poza obszar jednej gminy, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje wójt, na którego obszarze właściwości znajduje się największa część terenu, na którym ma być realizowane przedsięwzięcie, po zasięgnięciu opinii wójta właściwego dla pozostałego terenu, na którym ma być realizowane to przedsięwzięcie. W związku z powyższym, organem administracji właściwym do wydania decyzji jest Wójt Gminy Prostki, który zasięga opinii Wójta Gminy Ełk, co do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia.

Informuję o uprawnieniach wszystkich stron niniejszego postępowania wynikających z art.10 Kpa do czynnego udziału w każdym stadium postępowania.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 73 § 1 Kpa, informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy (wniosek wraz z załącznikami oraz Karta informacyjna przedsięwzięcia), składania uwag i wniosków, w terminie 14 dni od dnia opublikowania niniejszego obwieszczenia, w formie pisemnej, elektronicznej i ustnej, w Urzędzie Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki, w pokoju nr 110, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00- 15.00.

Zgodnie z art. 63 ust. 1, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko stwierdzi w drodze postanowienia Wójt Gminy Prostki, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ełku oraz Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku PGGW Wody Polskie. Natomiast, zgodnie z art. 75 ust. 4 Wójt Gminy Prostki, zasięga opinii Wójta Gminy Ełk, co do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia.

Informuję, że pismem znak: RI.6220.9.2019.3 z dnia 15.11.2019 r. wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia informacji zawartych w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia pn. „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Nowa Wieś Ełcka- granica województwa od km 74+584,30 do km 89+810,23”.

Niniejsze obwieszczenie, podaje się do publicznej wiadomości na okres 14 dni, poprzez umieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Prostki i Urzędu Gminy Ełk oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Prostki, Urzędu Gminy Ełk oraz sołectw wsi: Nowa Wieś Ełcka, Zdunki, Bobry gmina Ełk, Bobry gmina Prostki, Niedźwiedzkie, Prostki, Bogusze za pośrednictwem Sołtysów Sołectw.
Doręczenie niniejszego obwieszczenia stronom postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia.

Dodatkowo informuję, że stronom postępowania innym niż wnioskodawca, dalsze informacje o toczącym się postępowaniu, przekazywane będą za pomocą obwieszczeń umieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej: Urzędu Gminy Prostki http://bip.prostki.pl/ w zakładce Obwieszczenia, Urzędu Gminy Ełk http://elk-ug.bip.eur.pl w zakładce Ochrona środowiska->Postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowych - 2019 r. oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Prostki, Urzędu Gminy Ełk oraz sołectw wsi: Nowa Wieś Ełcka, Zdunki, Bobry gmina Ełk, Bobry gmina Prostki, Niedźwiedzkie, Prostki, Bogusze za pośrednictwem Sołtysów Sołectw.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych osób fizycznych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Prostki, adres: Urząd Gminy w Prostkach, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki,
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: Urząd Gminy w Prostkach, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki, e-mail: iod1@prostki.pl lub e-mail: iod2@prostki.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań związanych z prowadzeniem postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz.U. z 2018r. poz. 2081 ze zm.), ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c rozporządzenia RODO z dnia 27 kwietnia 2016r.,
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą tylko na podstawie przepisów prawa,
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane:
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych zawartej z Administratorem Danych Osobowych,
- organom uprawnionym do kontroli działań Jednostek Samorządu Terytorialnego,
- osobom i instytucjom w przypadku złożenia wniosku o dostępie do informacji publicznej.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
7. Pozyskane dane będą przechowywane i przetwarzane przez okres wymagany przepisami prawa do celów archiwizacji.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania swoich danych osobowych, usunięcia swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, przeniesienia swoich danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, chyba, że realizacja tych praw nie jest zgodna z przepisami obowiązującego prawa oraz z RODO.
9. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO – osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do realizacji postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uczestnictwa w prowadzonym postępowaniu administracyjnym.
11. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu ani nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15 listopada 2019 r.
Dokument wytworzony przez: Inwestycji i Rozwoju
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Rafał Wilczewski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 listopada 2019 14:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariusz Demiańczuk
Ilość wyświetleń: 520
19 listopada 2019 14:36 (Mariusz Demiańczuk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)