Zapytania ofertowe

Wyłapywanie bezdomnych psów z terenu Gminy Prostki i utrzymanie ich w schronisku dla bezdomnych zwierząt w 2023 roku

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

I. Zamawiający.

Zamawiający - Gmina Prostki, w imieniu której działa:

Wójt Gminy Prostki

19-335 Prostki, ul. 1 Maja 44B

tel. (087) 6112012,  fax.  (087) 6112079

II. Nazwa zamówienia nadana przez Zamawiającego.

Wyłapywanie bezdomnych psów z terenu Gminy Prostki i utrzymanie ich w schronisku dla bezdomnych zwierząt w 2023 roku.

III. Przedmiot zamówienia.

1.    Gmina Prostki  zaprasza do składania ofert na świadczenie usług polegających na wyłapywaniu bezdomnych psów z terenu Gminy Prostki i utrzymanie ich w schronisku dla bezdomnych zwierząt w 2023 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł netto, do którego nie stosuje się przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 Pzp.

2.      Przedmiotem zamówienia jest :

Wyłapywanie bezdomnych psów z terenu Gminy Prostki i utrzymanie ich w schronisku dla bezdomnych zwierząt w 2023 roku.

3.    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Zakres usługi obejmuje m. in.:

1) przyjęcie i transport w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy, lecz nie później niż do 1.01.2023 r., bezdomnych psów będących na stanie Gminy Prostki ze schroniska prowadzonego przez Martę Chmielewską prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą SONIECZKOWO Schronisko i Fryzjer Dla Zwierząt Marta Chmielewska, Żarnowo Pierwsze 9A, 16-300 Augustów,

2) zapewnienie Zamawiającemu na czas trwania umowy całodobowego kontaktu z Wykonawcą pod podanym numerem telefonu, oraz adresem e-mail, w celu przyjmowania zgłoszeń,

3) odławianie psów w terminie do 12 godzin od otrzymania zgłoszenia (telefonicznego, e-mail) złożonego przez Zamawiającego bądź zgłoszenia przekazanego przez dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Ełku,

4) odłowienie psa w terminie do 8 godzin od otrzymania zgłoszenia w wypadkach szczególnych (pogryzienie, podejrzenie o wściekliznę, zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców gminy Prostki)  i dostarczenie go do lekarza weterynarii w celu poddania obserwacji,

5) odbiór bezdomnych i pozbawionych opieki psów poszkodowanych w wypadkach ze wskazanej przez Zamawiającego lecznicy weterynaryjnej w terminie do 12 godzin od otrzymania zgłoszenia i przewóz do schroniska,

6) zapewnienie przebywającym w schronisku psom właściwej opieki weterynaryjnej, właściwego i humanitarnego traktowania, karmienia, stałego dostępu do wody, pomieszczeń chroniących przed zimnem, upałem i opadami atmosferycznymi,

7) wykonywanie szczepień psów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

8) usypianie ślepych miotów,

9) prowadzenie ewidencji przyjmowanych i wydawanych psów: wykonawca musi dokonać ewidencjonowania  psów odłowionych w ciągu 1 dnia roboczego od przyjęcia danego psa do schroniska oraz wystawić dla każdego z nich kartę ewidencyjną, zgodną z posiadanym programem ewidencji zwierząt oraz psów wydanych do adopcji w ciągu 1 dnia roboczego od wydania ze schroniska, 

10) znakowanie psów przyjętych do schroniska w sposób czytelny,

11) przeprowadzanie sterylizacji lub kastracji psów odławianych z terenu Gminy Prostki, przebywających w schronisku (po upływie 14 dni kwarantanny). W przypadku, gdy taka sterylizacja lub kastracja nie jest możliwa ze względu na wiek lub stan zdrowia psa, konieczne jest sporządzenie pisemnej opinii weterynarza i dołączenie jej do karty ewidencyjnej.

12) prowadzenie profilu na portalu społecznościowym, na której systematycznie będzie umieszczać zdjęcia psów przebywających w schronisku.

Usługa powinna być wykonywana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa,
a w szczególności zgodnie z:

- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (tj. Dz.U. 2022.572 z dnia 2022.03.10),

- Ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (tj. Dz.U. 2020.1421 z dnia 2020.08.20),

- Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (tj. Dz. U. 2004.158.1657 z dnia 2004.07.12),

- Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998r.
w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (tj. Dz. U. 1998.116.753
z dnia 1998.09.05),

- Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. 2022.2519 z dnia 2022.12.07).

IV.  Termin realizacji zamówienia

Wymagany termin wykonania zamówienia od dnia 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.

Termin związania ofertą - 30 dni.

V. Miejsce i termin składania ofert.

Ofertę należy złożyć : w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób (pocztą lub osobiście): w Urzędzie Gminy Prostki w terminie do dnia 21.12.2022 r. do godz. 1100 w sekretariacie zamawiającego /I piętro pokój nr 106/.

VI. Oferta powinna zawierać:

  1. Wypełniony formularz oferty /zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 1/;
  2. Parafowany projekt umowy /zał. nr 2/;
  3. Oświadczenie, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia społeczne /zał. nr 3/;
  4. Aktualny wydruk z CEiDG/KRS;
  5. Zezwolenie na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt, zgodnie z art. 7 ust.1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. 2022.2519 z dnia 2022.12.07) lub podpisaną umowę ze schroniskiem dla zwierząt, które posiada zezwolenie na prowadzenie takiego schroniska;
  6. Pozwolenie Powiatowego lekarza Weterynarii na wyłapywanie i przewożenie zwierząt oraz wpis schroniska do rejestru podmiotów prowadzących działalnośc nadzorowaną, prowadzoną przez PLW;
  7. Regulamin schroniska;
  8. Decyzja zawierająca zezwolenie uzyskane w trybie art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w celu uzyskania zgody na odławianie i transport zwierząt z terenu Gminy Prostki lub w przypadku braku niniejszej decyzji podpisane oświadczenie, że Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania zezwolenia w trybie art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    w celu uzyskania zgody na odławianie i transport zwierząt z terenu Gminy Prostki.

Wszelkie kopie dokumentów muszą być potwierdzone adnotacją „za zgodność” i podpisane przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy.

W ofercie należy przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. 2022.931 z dnia 2022.04.09).

VII. Sposób przygotowania oferty

Oferta powinna być sporządzona w języku polskim w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem, umieścić w zabezpieczonej kopercie i opisanej w następujący sposób: nazwa i adres zamawiającego, nazwa i adres wykonawcy, z adnotacją  Zapytanie ofertowe znak sprawy GK.6143.5.2022 do postępowania o udzielenie zamówienia  publicznego na: Wyłapywanie bezdomnych psów  z terenu Gminy Prostki i utrzymanie ich w schronisku dla bezdomnych zwierząt w roku 2023.

VIII. Kryteria oceny ofert i sposób obliczania ceny.

  1. Oceny ofert będzie dokonywała komisja zatwierdzona przez Wójta Gminy Prostki.
  2. W odniesieniu do wykonawców którzy złożą ofertę, oraz spełnią postawione warunki, komisja dokona oceny ofert na podstawie następujących, przykładowych kryteriów:
    1. Kryteria oceny ofert

Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów:

Nazwa kryterium                                         Waga   

Cena ofertowa (C)                                         100 %

SUMA  wszystkich kryteriów  =                100%

  1. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego:

C = Cn / Cb x 100 % x 100 pkt.

gdzie:

C - liczba pkt. za kryterium  

Cn – cena najniższa z ofert

Cb – cena oferty badanej

  1. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która otrzyma najwyższą sumę liczby punktów.
  2. W przypadku złożenia ofert, które uzyskają taką sama liczbę punktów, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawca składając oferty dodatkowe, nie może zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach w postępowaniu.
  3. Jeżeli zaoferowana cena, koszt lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, wyliczenie ceny lub kosztu.
  4. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy.
  5. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.

IX. Warunki wykluczenia.

Zamówienia udzielane przez beneficjenta nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy,  a wykonawcą, polegające w szczególności na:

1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;

3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej;

5) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.

6) Zamawiający odstępuje od umowy w razie stwierdzenia, iż Wykonawca dokonał zbycia przedsiębiorstwa lub jego części, w ten sposób, że podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz.U.2022.835 z dnia 2022.04.15) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu wyklucza się:

  1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
    w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
    o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
  2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
    w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. Dz.U.2022.593 z dnia 2022.03.15) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
    i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

W przypadku, stwierdzenia zależności wskazanych w pkt 1-6, wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

X. Odrzuceniu podlegają oferty:

  1. których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
  2. złożone przez oferenta niespełniającego warunków, określonych w zapytaniu ofertowym,
  3. oferty złożone po terminie składania ofert, określonym w zapytaniu ofertowym, zostaną niezwłocznie zwrócone oferentom.

XI. Dodatkowe informacje.

  1. Pytania dotyczące niniejszego postępowania oferenci mogą uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu 87 6112854, lub drogą elektroniczną marcin.oldakowski@prostki.pl lub marta.karpinska@prostki.pl
  2. Oferent może złożyć jedną ofertę.

Zamawiający może zażądać od wyłonionego wykonawcy przed podpisaniem umowy innych oświadczeń i dokumentów.

XII. Załączniki

Załącznik Nr 1 – Formularz oferty

Załącznik Nr 2 – Projekt umowy

Załącznik Nr 3 – Oświadczenie

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 grudnia 2022 10:31
Dokument wprowadzony do BIP przez: Wojciech Kożuchowski
Ilość wyświetleń: 656
22 grudnia 2022 14:58 (Wojciech Kożuchowski) - Dodanie załącznika [protokol_z_wyboru_wykonawcy.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 grudnia 2022 10:51 (Wojciech Kożuchowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 grudnia 2022 10:36 (Wojciech Kożuchowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)